ایده هایی جذاب و آسان برای ساخت قاب عکس چوبی
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

طراحی و دکوراسیون داخلی هم مثل هنرهای دیگر سبک و سیاقی دارد که به مرور زمان و با توجه به سلیقه و نیازهای مردم تغییر کرده است. اما بعضی از عناصر حداقل در جوهره اصلی خود همچنان بدون تغییر باقی مانده اند؛ مثل قاب کردن عکس ها و به نمایش گذاشتن آن ها در خانه.

ماندگاری این ایده ناشی از نیاز ما به این است که می خواهیم هر چه بیشتر به آن هایی که دوستشان داریم احساس نزدیکی کنیم. به همین دلیل محیط خانه را با قاب عکس هایی از تصاویر زیبا و خاطره انگیز پر می کنیم.

در این مقاله از قاب نقاشی می خواهیم روش های ساده ای از ساخت یک قاب عکس چوبی در اختیارتان قرار دهیم که می توانید به راحتی و با کمترین هزینه آن ها را درست کنید.

ساخت یک قاب عکس چوبی ساده

در دنیای امروز با وجود شبکه های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام، ثبت و به اشتراک گذاری عکس ها با عزیزان خود در سراسر دنیا بسیار ساده و راحت شده است. شما می توانید برای انتخاب عکس های مورد علاقه خود کمی وقت بگذارید و آن ها را چاپ کنید.

سپس آن ها را در یک قاب عکس چوبی زیبا قرار دهید و آن را با دیگر عزیزان خود به اشتراک بگذارید. برای ساخت این قاب عکس ساده چوب ها را به شکل عمود بر هم قرار دهید و آن ها را بچسبانید و از یک صفحه مقوا برای چسباندن عکس ها استفاده کنید. به همین راحتی!

نمایش عکس های متوالی روی یک قاب عکس چوبی

شما همچنین می توانید قاب عکسی بسازید که در آن چندین عکس را به صورت گروهی در کنار هم طوری قرار دهید که در مجموع یک داستان را روایت کنند! برای قرار دادن این قاب به فضای بزرگتری نیاز دارید.

این قاب عکس چوبی با استفاده از یک پالت ساخته می شود. ابتدا باید بخشی از یک پالت چوبی را جدا کنید و بعد از سنباده کشیدن، روی تخته ها را با بریده های مجله یا نقشه جغرافیایی تزیین کنید. بعد از آن فقط کافی است چند گیره کاغذ به آن متصل کنید تا عکس های مورد نظرتان را نگه دارد.

پیاده کردن طرح های شخصی در ساخت قاب عکس

برای ساخت این قاب عکس چوبی زیبا و منحصر به فرد لازم نیست نقاش یا نجار خبره ای باشید چرا که ساخت آن بسیار ساده است و نیاز به وسایل چندانی ندارد. پس از آماده کردن چهارچوب اصلی قاب آن را روی حرارت ملایم نگه دارید تا نمای تیره تری به خود بگیرد.

 سپس با استفاده از یک ابزار نوک تیز شیارهایی به شکل دلخواه روی آن ایجاد کنید تا طرحی برجسته تر پیدا کند و در نهایت آن را هر طور که دوست دارید، رنگ آمیزی کنید. روش ساخت این قاب عکس ساده به گونه ای است که می توانید آن را با توجه به سلیقه شخصی خود تزیین و طراحی کنید.

قاب عکس چوبی با طراحی مدرن

اگر فکر می کنید ایده تزیین خانه با قاب عکس دیگر قدیمی شده و از مُد افتاده است شاید علت آن استفاده از قاب عکس های قدیمی باشد. بنابراین، به جای استفاده از آن ها می توانید قاب عکسی با طرح های جدیدتر و مدرن تر بسازید. البته برای ساخت این قاب عکس چوبی نیازی به طراحی های عجیب و غریب هم ندا

رید. در واقع طرح شما هر چه ساده تر باشد، بهتر است. پس به سادگی با کنار هم قرار دادن چند تکه چوب و رنگ آمیزی آن ها این قاب های سبک روستایی را بسازید و عکس های دلخواه خود را با پونز روی آن بچسبانید.

استفاده از قاب های قدیمی برای ساخت قاب عکس چوبی

اگر قاب عکس های قدیمی و بدون استفاده در خانه دارید به راحتی می توانید از آن ها قاب عکس های جدید بسازید. تزیین قاب های قدیمی با طرح های جدید نمای زیباتر و جدیدتری به آن ها می دهد.

طوری که با دکوراسیون مدرن خانه شما هماهنگی بیشتری خواهد داشت. روش کار هم بسیار ساده است: فقط کافی است نیمه پایینی قاب عکس را رنگ آمیزی کنید.

اگر در خانه قاب های قدیمی ندارید، می توانید چند قاب عکس چوبی ارزان قیمت را از فروشگاه های دست دوم فروشی یا بازارهای محلی تهیه کنید. برای ایجاد یک خط صاف و تمیز روی قاب بهتر است قبل از رنگ آمیزی از نوار چسب استفاده کنید.

 ساخت یک قاب عکس چوبی از الوارهای بازیافتی

درست است که عکس ها یادآور خاطرات شیرین و به یاد ماندنی ما هستند اما انتخاب قاب عکس مناسب هم به همان اندازه اهمیت دارد. بنابراین، برای طرحی یک قاب عکس چوبی همیشه سادگی را مد نظر قرار دهید چون سادگی همیشه زیبا است.

برای ساخت یک قاب عکس زیبا از الوارهای بازیافتی آن ها را به اندازه مورد نظرتان برش دهید و به هم بچسبانید. سپس برای نصب کردن آن روی دیوار چند گیره در پشت قاب قرار دهید. شما می توانید این قاب عکس زیبا را با انوع مختلف چوب های بازیافتی درست کنید

پالت های بازیافتی همه کاره

پالت های بازیافتی یک منبع فوق العاده مناسب برای ساخت انواع وسایل از جمله قاب عکس چوبی است. همانطور که می بینید طراحی نمای نیمه تمام این قاب، ناموزون بودن چهارچوب و جلوه کهنه و فرسوده ای که دارد زیبایی آن را چند برابر کرده است. ساخت این قاب عکس ایده ای خلاقانه برای استفاده از چوب های بازیافتی است.

سخن پایانی

همانطور که عنوان شد شما می توانید سبک و سلیقه شخصی خود را در طراحی و ساخت این قاب ها بگنجانید. به عنوان مثال شاید شما دوست داشته باشید بعد از ساختن قاب عکس خود کمی رنگ به فضای خانه اضافه کنید.

بنابراین، می توانید قاب عکس چوبی خود را به راحتی تزیین کنید. یکی از ساده ترین روش ها برای این کار استفاده از مقوای شانه تخم مرغ است. به این ترتیب که قسمت های گود شانه تخم مرغ را جدا کنید و هر یک از آن ها را به صورت یک گلبرگ چهارتایی برش دهید.

بعد از رنگ آمیزی و خشک شدن گلبرگ ها را روی هم بچینید و با چسب به همدیگر بچسبانید تا یک گل رُز زیبا بسازید. حالا می توانید این گل های زیبا را در گوشه قاب عکستان بچسبانید و نمایی زیباتر به آن ها بدهید. شما چه ایده دیگری برای تزیین این قاب عکس ها در نظر دارید؟ می توانید آن را با ما در میان بگذارید.





:: برچسب‌ها: قاب عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: